Baza wiedzy - wybierz egzamin

Oferujemy dostęp do pytań obejmujących bazę CEM oraz pytań LEK od roku 2008.

Wybierz termin (28)

Oferujemy dostęp do archiwalnych pytań PES ze strony CEM oraz niepublikowanych pytań z najnowszych 5 lat dla wybranych specjalizacji.

Wybierz specializacje (68)
Wybierz termin (28)

Pytania (120)

85.

Wskaż nieprawidłowy opis wpływu poziomu rozwoju dziecka na określenie skuteczności interwencji terapeutycznej:

  • A. mediator - zmiana w poziomie rozwoju dziecka - nie odpowiada w ogóle za związek między czynnikiem prognozy a wynikiem przystosowania.
  • B. ważnym moderatorem skuteczności leczenia jest poziom poznawczo-rozwojowy dziecka.
  • C. wpływ danej interwencji na dany wynik przystosowania różni się od moderatora (m.in. poziomu rozwoju, wieku, płci).
  • D. zmiana przebiegu rozwoju dziecka to zmienna określająca mechanizm, dzięki któremu czynnik prognozy (stan wymagający leczenia) ma wpływ na wynik, jakim jest przystosowanie.
  • E. moderator to zmienna określająca warunki, w których dany czynnik prognozy - m.in. rozwój poznawczy - jest lub nie jest związany z wynikiem.
Zarejestruj się i wybierz dodatkowe terminy oraz poznaj poprawne odpowiedzi do pytań