Baza wiedzy - wybierz egzamin

Oferujemy dostęp do pytań obejmujących bazę CEM oraz pytań LEK od roku 2008.

Wybierz termin (28)

Oferujemy dostęp do archiwalnych pytań PES ze strony CEM oraz niepublikowanych pytań z najnowszych 5 lat dla wybranych specjalizacji.

Wybierz specializacje (68)
Wybierz termin (28)

Pytania (120)

26.

Próba uchwycenia i zrozumienia biologicznych, psychologicznych i społecznych aspektów funkcjonowania dziecka/nastolatka w toku jego rozwoju jest istotą podejścia określanego mianem psychopatologii rozwojowej. Z tej perspektywy w diagnozie dziecka/nastolatka uwzględnia się:

  • A. multimodalny kierunek diagnozy dziecka/nastolatka i interdyscyplinarny charakter oddziaływań diagnostyczno-terapeutycznych wobec dziecka/nastolatka i jego rodziny.
  • B. głównie diagnozę biologicznego podłoża zaburzeń u dzieci i młodzieży.
  • C. jedynie diagnozę psychogennego podłoża zaburzeń u dzieci i młodzieży.
  • D. postępowanie terapeutyczne uwzględniające jednie objawy u dziecka/nastolatka.
  • E. postępowanie terapeutyczne oparte jedynie o diagnozę nozologiczną medyczną zaburzeń dziecka/nastolatka.
Zarejestruj się i wybierz dodatkowe terminy oraz poznaj poprawne odpowiedzi do pytań