Oferujemy dostęp do pytań obejmujących bazę CEM oraz pytań LEK od roku 2008.
Oferujemy dostęp do archiwalnych pytań PES ze strony CEM oraz niepublikowanych pytań z najnowszych 5 lat dla wybranych specjalizacji.
112.
Do PZP dla dzieci i młodzieży zgłosiła się matka z czteroletnim chłopcem. Powodem zgłoszenia się są narastające problemy z zachowaniem w przedszkolu. Z wywiadu wiadomo, że chłopiec wieku około 2 lat przestał mówić, chociaż wcześniej wypowiadał pojedyncze słowa. Ponadto stał się agresywny, często płakał i się złościł, przede wszystkim wtedy, gdy następowały zmiany w jego otoczeniu, nawet te bardzo drobne. Obecne były również: kiwanie się, uderzanie głową o ścianę. Objawy te pojawiały się najczęściej, gdy w otoczeniu chłopca było bardzo dużo nowych wyraźnych bodźców np. dźwięki, barwy. Chłopiec unikał kontaktu fizycznego nie tylko z osobami obcymi, ale również z najbliższymi. Najbardziej prawdopodobnym rozpoznaniem wg kryteriów ICD-10 jest: